GILA : Pelajar Perempuan Di China Dilarang Memakai Bra Semasa Peperiksaan - Info Viral

Terkini

GILA : Pelajar Perempuan Di China Dilarang Memakai Bra Semasa Peperiksaan

Pelajar Perempuan Di China Dilarang Memakai Bra Semasa Peperiksaan


Peperiksaan  merupakan perkara yang akan membuat gugup bagi pelajar, apalagi kalau ujian tersebut menentukan kelulusan dan masa depan pelajar. Banyak cara yang dilakukan oleh pelajar untuk boleh mendapatkan kemudahan saat melakukan ujian, mulai dari belajar intensif mata pelajaran yang akan diujikan, mengisi contoh soal yang akan diujikan, bahkan melakukan cara-cara yang dilarang yakni meniru.

Pelbagai cara meniru pun semakin berbeza-beza. Mulai dari membawa buku ke dalam ruang peperiksaan bahkan menyelipkan kerta nota di kawasan terlarang termasuk di dalam bra.

Namun di Negara ini, pelajar yang akan mengikuti ujian sepertinya tidak akan mempunyai peluang untuk berbuat meniru atau menyiapkan kertas nota . Ya di China, untuk mengelakkan adanya aksi meniru pelajar, kerajaan China menguatkuasakan peraturan melarang pelajar yang akan ikut peperiksaan untuk tidak memakai bra.

Namun kaedah-kaedah ini tidak dilaksanakan di semua wilayah di China, namun hanya di wilayah Jilin saja peraturan ini dikuatkuasakan. Tidak hanya itu, para pelajar juga diperiksa dengan menggunakan alat pengesan logam, untuk mengetahui sama ada mereka membawa barang elektronik atau tidak.

Perkara ini dilakukan kerana sebelum ini, Kerajaan China pernah mencari 1500 pelajar yang ketahui melakukan perbuatan meniru saat peperiksan berlangsung. Walaupun pihak ibubapa yang menganggap peraturan tersebut terlalu ekstrem, namun kerajaan Jilin tetap melaksanakan hukum bagi pelajar yang meniru.

sumber

loading...

No comments