Doktor Sahkan Ayumi Hamasaki Sudah Pekak 100% - Info Viral

Terkini

Doktor Sahkan Ayumi Hamasaki Sudah Pekak 100%

para para dance deaf

Bintang pop terkenal Jepun, Ayumi Hamasaki disahkan tidak mampu mendengar lagi sepenuhnya tidak lama lagi.

Ayumi Hamasaki diketahui tidak boleh mendengar melalui telinga kirinya sejak tahun 2008 kerana jangkitan pada telinganya bermula tahun 2000. Semenjak itu artis dengan rekod jualan album solo tertinggi sepanjang zaman Jepun dinasihatkan oleh doktor untuk mengehadkan aktiviti seninya untuk mengelakkan persekitaran yang bising.

Doktor juga meminta selebriti tersebut untuk perbanyakkan rehat untuk memulihkan jangkitan yang dialami serta mengelakkan Ayumi hilang keupayaan untuk mendengar secara total. Walaubagaimanapun ratu pop berusia 38 tahun itu terus mengadakan persembahan untuk para peminatnya.

Melalui kemaskini terbaru di blog miliknya, Team Ayu, dua hari lalu Ayumi Hamasaki akhirnya mendedahkan berita sedih mengenai kondisi pendengarannya.

Selepas melalui beberapa siri ujian, doktor mengesahkan Ayumi Hamasaki tidak akan mampu mendengar melalui kedua-dua telinganya dan akan hilang penderangan secara penuh akibat daripada aktiviti seni Ayumi yang terdedah dengan bunyi yang terlampau kuat.

"Saya tidak berapa ingat perjalanan pulang ke rumah selepas itu. Saya cuma terfikir bagaimanakah nanti saya, sebagai seorang penyanyi, mahu meneruskan karier dengan dua telinga yang tidak berfungsi lagi. Saya juga berasa seolah-olah berada dalam kegelapan," kata Ayumi melalui penulisannya di blog tersebut.

Tetapi berita ini masih tidak mampu membuatkan Ayumi berhenti.

"Pentas itu adalah tempat saya. Di situ sajalah saya berasa benar-benar wujud. Saya tidak tahu mengenai perkara lain. Tidak guna kita risaukan akan perkara yang belum lagi berlaku."

ayumi hamasaki penyanyi pekak

"Saya akan terus mendengar, walaupun tanpa kedua-dua telinga. Saya akan terus maju kehadapan, walaupun saya tidak lagi mampu berjalan. Saya tidak akan sesekali meminta simpati dan belas ihsan. Saya akan terus yakin dan melangkah sehingga hembusan nafas terakhir"

Benarlah cakap orang, jika kita mempunyai minat yang mendalam terhadap apa yang kita lakukan. Tiada apa pun yang dapat menghalang kita kecuali maut datang menjemput.

Oh ya, kami mahu belanja satu video lagu Ayumi Hamasaki yang pernah mewarnai kehidupan rakyat Malaysia beberapa tahun lalu. Enjoy!



sumber

loading...

No comments