Pengasas laman sesawang bitcoin.com menjual kesemua Bitcoinnya, ini sebabnya - Info Viral

Terkini

Pengasas laman sesawang bitcoin.com menjual kesemua Bitcoinnya, ini sebabnya


Bitcoin adalah salah satu yang paling dibincangkan mengenai cryptocurrency atau wang digital di dunia kewangan pada masa kini kerana harganya telah melonjak secara mendadak dalam beberapa bulan dan bahkan beberapa tahun yang lalu. Walau bagaimanapun, jika anda berfikir untuk melabur atau membeli cryptocurrency tertentu, anda mungkin mahu membaca ini terlebih dahulu.

Baru-baru ini, pengasas bersama dan CTO daripada bitcoin.com, Emil Oldenburg secara mengejutnya mengumumkan bahawa dia telah menjual kesemua Bitcoinnya kerana ia “tidak berguna”, menurut Business Insider Singapura.

bitcoin, bch, bitcoin cash,

Sebenarnya, beliau percaya bahawa pedagang lain akan mengikutinya apabila mereka menyedari betapa risikonya pasaran cryptocurrency itu. Yuran transaksi yang tinggi dan masa transaksi juga merupakan sebab yang mendorong Emil menjual semua Bitcoinnya.

Untuk pengetahuan anda, yuran urus niaga bitcoin berganda setiap tiga bulan, dan memerlukan 4.5 jam untuk mengesahkan transaksi, seperti yang dilaporkan oleh artikel tersebut.

“Saya akan mengatakan bahawa pelaburan dalam Bitcoin kini merupakan pelaburan yang berisiko tinggi. Risikonya sangat tinggi.”

“Saya sebenarnya menjual kesemua Bitcoin saya baru-baru ini dan bertukar kepada Bitcoin Cash, “ kata Emil semasa temubual dengan laman sesawang teknologi Sweden.


Satu lagi isu yang menyebabkan Emil menjual semua bitcoinnya adalah transaksi terhad yang dapat dibuat dalam rangkaian Bitcoin. Beliau berkata, “rangkaian Bitcoin lama sama baiknya tidak dapat digunakan”.

Menurut guru Bitcoin, banyak pemegang Bitcoin gagal memahami risiko ini kerana mereka hanya membeli cryptocurrency, tetapi masih belum menjual atau mendagangkannya.

“Sebaik sahaja orang menyedari bahawa ini adalah cara ia berfungsi, mereka akan mula menjualnya,” tambah Emil.

Dia juga menjelaskan bahawa dia mempunyai sedikit kepercayaan dalam Bitcoin sebagai mata wang yang boleh didagangkan pada masa depan. Itulah sebabnya dia telah memindahkan tumpuannya sama sekali kepada Bitcoin Cash, yang merupakan wang digital yang berpecah daripada Bitcoin pada Ogos 2017.


Sumber : erabaru

P/s : official website bitcoin adalah bitcoin.org bukan dot com. nampak mcm pro pada BCH/bitcoin cash je bitcoin dot com tu..atau mungkin agenda bila ramai jual..dia beli semula..entah la.hehe


loading...

No comments