Rumah Adalah Barang Termurah Di China 10 Tahun Akan Datang , Harga Rumah Pada Masa Depan Seperti Harga Bawang! – Jack Ma - Info Viral

Terkini

Rumah Adalah Barang Termurah Di China 10 Tahun Akan Datang , Harga Rumah Pada Masa Depan Seperti Harga Bawang! – Jack Ma

harga rumah murah semurah bawang, jack ma bawang rumah, kata-kata jack ma, pengasas ali baba,

Jack Ma baru-baru ini meramalkan beberapa perkara yang akan terjadi 10 tahun kemudian di persidangan yang diadakan di Kang Zhou pada bulan April lepas berdasarkan keadaan ekonomi China dan dunia.

Menurutnya, di China nanti, barangan yang paling murah akan berubah 10 tahun kemudian. Barang-barang itu ialah:

1. Rumah

Luas tanah di China dengan reka bentuk rumah yang super minimalis namun selesa akan membentuk satu kebiasaan di mana rumah-rumah kecil yang boleh didiami oleh beberapa bilangan manusia. Ini akan mengakibatkan kepada jualan rumah yang semakin mudah dicapai, semakin murah, dan hasilnya, rumah akan menjadi barangan paling murah!

2. Kereta

Alat bergerak yang sangat diperlukan ini, suatu hari nanti, pengeluaran kereta akan semakin mudah dan semakin terjangkau oleh semua orang. China sendiri berkata mereka telah bersedia untuk menghasilkan 3 juta kereta! Boleh bayangkan 10 tahun kemudian?

3. Wang

Wang, bukan lagi menjadi perkara yang sukar dicari. Kalau kita teliti, zaman dulu, wang 1000 rupiah itu boleh digunakan untuk membeli banyak keperluan, namun sekarang? Wang 50 ribu sudah menjadi standart “biasa” di khalayak umum. 10 tahun akan datang, wang, hanya akan menjadi sebuah “alat” saja.

Sebaliknya, apa yang akan jadi mahal?

1. Udara Bersih

Pelbagai jenis kilang dibina, asap dari kenderaan bermotor, pembakaran hutan sehingga tiada udara yang segar, akan membuat udara di seluruh dunia menjadi kotor dan akan ada perniagaan baru yang muncul, jualan udara bersih. Untuk mencari udara bersih tidak lagi seperti sekarang, sangat susah untuk kita mencari udara bersih nanti sehingga kita harus membelinya dengan harga yang mahal.

2. Air Bersih

Air juga telah menjadi kotor oleh perbuatan manusia sendiri. Sungai telah tercemar, tasik yang tidak lagi mengalirkan air bersih, semua itu kerana kilang-kilang yang sembarangan membuang sisa-sisa kotor tersebut.

Dulu kita jarang mendengar berita air kotor di suatu negara, namun pada tahun 2013, satu berita di mana air minuman di kedai 24 jam habis terjual kerana negara itu mengalami krisis air. Bayangkan tahun 2023?

3. Makanan Sihat dan Bebas Kimia

Kerana ketamakan manusia sendiri membuat para penyelidik akhirnya menggunakan pelbagai makanan dari bahan kimia membuat makanan yang kita makan menjadi sangat hebat!

10 tahun kemudian, untuk mendapatkan makanan enak namun bebas dari bahan kimia ini, akan menjadi sangat jarang berlaku!

4. Katil Hospital

10 tahun kemudian, kanser bukan lagi penyakit yang jarang berlaku yang akan dialami oleh manusia. Hampir setiap keluarga akan menderita kanser kerana makanan yang dimakan. Kerana kecenderungan sakit inilah, ramai dimasukkan ke hospital, dan akan menjadi pengeluaran terbesar 10 tahun kemudian.

Anda sudah bersedia dengan kehidupan 10 tahun kemudian? Sehancur apapun dunia nanti jangan takut, percayalah para penyelidik akan meneliti sesuatu untuk membantu kehidupan manusia!

Sumber: Pixp

ref : google


loading...

No comments