Dipercayai Dibela Oleh Monyet, Gadis Mogwli Ditemui Di Kawasan Hutan - Info Viral

Terkini

Dipercayai Dibela Oleh Monyet, Gadis Mogwli Ditemui Di Kawasan Hutan

gadis dibela oleh haiwan, monyet jaga manusia, hadis dibela oleh monyet,

India, sebuah negara 1.1 bilion manusia memang penuh dengan kejadian aneh.

Baru-baru ini, penduduk India heboh dengan penemuan seorang gadis berusia lapan tahun yang berkelakuan seperti monyet.

Memetik laporan Daily Mail, kanak-kanak perempuan itu hidup dan dibesarkan oleh monyet, sehingga ia tidak dapat berjalan ataupun bercakap seperti manusia.

Gadis yang diasuh monyet itu kemudian diberi nama Mogwli, seorang anak manusia yang dibesarkan binatang di dalam hutan liar dalam novel The Jungle Book karya Rudyard Kipling.

Anak yang dilaporkan berkomunikasi dengan berteriak seperti monyet dan berjalan dengan cara merangkak itu mulanya ditemukan polis di taman terpencil di Bahraich, Uttar Pradesh, India utara.

Jurucakap polis tempatan Suresh Yadav, menemukan kanak-kanak itu ketika membuat pemeriksaan rutin sekitar dua bulan lalu.

Katanya, mengikut pengamatan beliau kanak-kanak itu kelihatan amat selesa dalam kalangan monyet di Katarniaghat Wildlife Sanctuary, dekat perbatasan dengan Nepal.

Polis kemudian membawa anak itu ke rumah sakit untuk mendapatkan rawatan.

Setelah itu, Mogwli mulai memperlihatkan perubahan meski belum sepenuhnya.

“Gadis itu ditemukan dua bulan lalu, makan dan berjalan seperti haiwan, dan melarikan diri ketika melihat manusia. Dia memiliki tanda di kulitnya, tampak seperti dia telah hidup dengan haiwan untuk beberapa waktu. Sekarang dia lebih baik dan sihat,” kata ketua Jabatan Kesihatan DK Singh.

Doktor yang merawatnya berkata, gadis Mogwli itu masih sering marah dan juga masih makan langsung dari mulutnya dan berjalan seperti binatang, menggunakan tangan dan kakinya serentak.


sumber

loading...

No comments