(Video) Gelagat Uncle Ini Yang Cuba Ikut Gerakan Solat Dalam Bagunan Tarik Perhatian Netizen - Info Viral

Terkini

(Video) Gelagat Uncle Ini Yang Cuba Ikut Gerakan Solat Dalam Bagunan Tarik Perhatian Netizen

uncle tiru gaya orang solat, pakcik cina belajar sembanyang, cina tiru gaya orang sembahyang,

Gelagat seroang lelaki warga emas berbangsa Cina ini telah menarik perhatian netizen apabila dia dilihat memerhati dengan khusyuk beberapa orang lelaki yang sedang berjemaah di dalam sebuah bagunan di sekitar Jalan Raja Laut.

Apa yang menarik perhatian, Uncle berkenaan bukan sahaja memerhati, sebaliknya dia kelihatan seperti cuba mengikut apa yang jemaah di dalam bagunan lakukan iaitu bersolat.

Sekeping gambar dan sebuah video telah dimuatnaik ke laman Facebook oleh saudara Mohd Azlan Omar apabila ada mereka sempat merakam gelagat Uncle ini ketika menuju ke sana untuk solat berjemaah.


Menurut beliau, kejadian itu berlaku ketika mereka sedang solat selepas baru selesai menjalankan satu program bersama gelandangan.

"Dia melihat tanpa berkelip mata dan tangan beliau mengikut apa sahabat-sahabat di dalam bangunan tu lakukan," tulisnya

Beliau turut memuatnaik sebuah video dengan menyatakan mungkin kerana kemerduan alunan ayat-aayt suci Al Quran buatkan beliau terpegun dan tertarik.

"Oleh yang demikan malulah kita yang beragama Islam lalai dengan tidak melakukan ibadah solat..Ayuh umat Islam solat itu tiang agama," tulis beliau bersama video di bawah.

Apa pun kita doakan semoga Uncle ini sentias dilindungi dan mendapat hidayah daripadaNya.



sumber

loading...

No comments