Habiskan 20 Rakaat Terawih Setiap Hari Dengan Keadaan Begini, Semangat 'Atok' Ini Patut Dijadikan Inspirasi Kepada Kita Semua - Info Viral

Terkini

Habiskan 20 Rakaat Terawih Setiap Hari Dengan Keadaan Begini, Semangat 'Atok' Ini Patut Dijadikan Inspirasi Kepada Kita Semua

Habiskan 20 Rakaat Terawih Setiap Hari Dengan Keadaan Begini, Semangat 'Atok' Ini Patut Dijadikan Inspirasi Kepada Kita Semua

Dua keping foto menyayat hati tetapi berinspirasi yang memaparkan seorang warga emas menunaikan sembahyang Tarawih dalam keadaan berdiri biarpun badannya sudah berbongkok hampir 90 darjah.

Foto yang dirakamkan di Masjid As-Syakirin di Singpura itu dikongsi oleh pengguna Twitter, Fatin Afika yang berkata foto itu dikongsikan oleh bapanya.

"Ayah berkongsi dengan kami tentang atok ini yang dia nampak di masjid. Biarpun keadaannya begini, dia berjaya habiskan 20 rakaat tanpa gagal." tulis Fatin.

Kata Fatin, dia sangat terinspirasi dengan semangat atok ini dan dalam masa yang sama berkata dia berasa bersalah kerana hanya melakukan lapan rakaat sahaja biarpun muda dan sihat.

"Semoga Allah memberikan saya semangat untuk melakukan banyak lagi lebih-lebih lagi ketika 10 malam terakhir Ramadan ini." tulis Fatin.

atok gigih terawih, atok solat jemaah terawih singapura, singapore terawih atuk,

Gambar tersebut mendapat perhatian netizen seterusnya menjadi viral di media sosial.

Dalam pada itu, ada juga yang bertanya mengapa jemaah tidak memberikan kerusi untuk atok itu supaya boleh menunaikan solat dalam keadaan duduk.


Fatin menjawab: "Sudah diberi. Ayah saya juga ada menawarkan (kerusi) kepadanya. Tapi dia tidak mahu."

Atok, semangat yang atok tunjukkan ini patut dijadikan inspirasi kepada orang muda lain dan sangat menginsafkan.

sumber

loading...

No comments