Remaja 16 Tahun Jana Pendapatan Sebanyak RM260,000 Dengan Hanya Beri Nama Anak Dalam Bahasa Inggeris - Info Viral

Terkini

Remaja 16 Tahun Jana Pendapatan Sebanyak RM260,000 Dengan Hanya Beri Nama Anak Dalam Bahasa Inggeris

Remaja 16 Tahun Jana Pendapatan Sebanyak RM260,000 Dengan Hanya Beri Nama Anak Dalam Bahasa Inggeris


Dengar seperti tidak masuk akal apa yang dilakukan kerana ia hanya boleh dilakukan dengan hanya logik akal sahaja sudah selesai masalah tersebut. Tetapi itulah yang berlaku kepada Beau Jessup yang baru sahaja berumur 16 tahun apabila berjaya menjana pendapatan hampir £50,000 dengan menolong ibu bapa di China hanya memberi nama inggeris kepada anak-anak mereka.

Menurut Portal Mirror, terdapat permintaan yang agak tinggi untuk servis memberi nama inggeris di negara tersebut kerana ibu bapa di China inginkan nama anak-anak mereka mempunyai bahasa dan bunyi barat.


Bagi mereka, dengan memiliki nama tersebut ia senang disebut, dibaca dan ditulis dan akan menambahkan peluang mereka untuk mendapat kerja dan belajar di Universiti luar negara.

Namun, akibat akses internet disekat oleh pihak kerajaan di negara tersebut, ibu bapa di China biasanya akan memberi nama inggeris yang pelik kepada anak mereka sehingga ada yang menamakan seperti Rolex, Cinderella, Rambo dan Gandalf, walaupun mereka tidak tahu pun apa maksud disebalik nama itu.

Menurut Beau, beliau sering diminta untuk menamakan bayi-bayi rakan ibu bapa mereka apabila beliau berada disana. Bagi mereka (ibu bapa China) nama inggeris amat penting kerana jika menggunakan nama China ia tidak boleh digunakan di emel atau permohonan Universiti di United Kingdom dan nama tersebut akan melekat dalam hidup sehingga mati.

Bagi Beau, beliau telah mendengar pelbagai nama inggeris yang telah digunakan di China dan kebanyakkannya tidak elok digunakan oleh orang di sana kerana mereka guna melalui filem atau internet. Beau mengambil peluang ini bagi membantu orang China dengan memberi nama yang betul kepada anak-anak mereka.

Laman web Beau membolehkan ibu bapa memilih nama inggeris untuk anak-anak mereka dengan memilih karakteristik yang mereka ingin seperti Cinta, elegan, sensitif dan lain-lain. Sebanyak 221,000 nama bayi telah dikeluarkan oleh laman web tersebut sejak ia dilancarkan enam bulan lalu.

Ibu bapa akan dikenakan caj sebanyak 60p (RM3.20) jika cuba kali ketiga dalam memilih nama dan setakat ini Beau telah berjaya memperolehi pendapatan sebanyak £48,000 (RM260,000).


sumber


loading...

No comments