Digantung Kerja, Juruterbang Didapati Tidur Dalam Pesawat Sebaik Saja Berlepas - Info Viral

Terkini

Digantung Kerja, Juruterbang Didapati Tidur Dalam Pesawat Sebaik Saja Berlepas

pilot sleep

Seorang penumpang dikatakan sempat mengambil gambar ketua juruterbang Syarikat Penerbangan Antarabangsa Pakistan yang dikenali sebagai kapten Amir Akhtar Hashmi yang kelihatan sedang tidur nyenyak dalam pesawat. 

Memetik laporan akhbar Pakistan, Dawn, gambar yang diambil itu pada 26 April yang lalu, jelas kelihatan kapten Hashmi tidur di kerusi 'business class' sebaik sahaja berlepas dari Islamabad ke London.

Menurut pramugari yang bertugas, rata-rata penumpang merungut mereka berasa tidak selamat berada di ketinggian 30,000 kaki apabila kelihatan kapten Amir Akhtar Hashmi sedang tidur.


pilot sleep in the plane

Difahamkan, tidak lama kemudian, gambar yang diambil itu tersebar meluas di semua media sosial dan tindakan ketua juruterbang itu terus dikecam. 

Ketua juruterbang itu yang juga bekas Presiden Persatuan Juruterbang Syarikat Penerbangan Antarabangsa Pakistan dilaporkan digantung kerja sementara menunggu siasatan dijalankan berhubung isu tersebut. 

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk juruterbang berehat sementara untuk penerbangan jarak jauh, namun ia biasanya dilakukan di dalam kabin kecil terletak di belakang kokpit, jauh dari pandangan penumpang.


sumber


loading...

No comments