Adi Wira The Flash Bakal Kahwin Gadis Sabah - Info Viral

Terkini

Adi Wira The Flash Bakal Kahwin Gadis Sabah

the flash engaged, the flash getting married

WASHINGTON DC – Dia muncul menerusi skrin TV sebagai adi wira Barry Allen dalam siri The Flash sejak 2014, namun Thomas Grant Gustin mencipta berita di Sabah, Malaysia baru-baru ini.

Kisahnya bukanlah aksi lagak ngeri manusia penghapus jenayah jalanan diadaptasi daripada kartun popular terbitan DC Comics, sebaliknya cerita beliau mengesahkan pertunangan dengan gadis etnik Kadazan, Andrea Thoma.

Mereka sebenrnya mula berkenalan sekitar Januari 2016 dan khabar pertunangan pasangan tersebut yang diumum pada 29 April lalu namun hanya menjadi tular dalam kalangan pengguna media sosial tempatan awal bulan ini.

Kisah mereka berdua cuma didedahkan menerusi Instagram rasmi milik Gustin, 27, yang memaparkan Thoma dilihat merenung cincin pertunangannya dengan senyuman yang besar pada wajah sambil memeluk aktor itu.

Gustin merupakan anak seorang profesor kolej dan jururawat pediatrik di Virginia, Amerika Syarikat. Selain watak hero dalam The Flash dan Arrow sehingga kini, dia pernah berlakon dalam siri popular, Glee dari 2011 hingga 2013.

barry allen fiance, barry allen getting married

Berdasarkan kenyataan akaun Instagram itu, Thoma dikatakan berasal dari Sabah melalui keluarga sebelah ibunya. Pasangan tersebut bagaimanapun tidak menyatakan bilakah akan melangsungkan perkahwinan mereka kelak.

Gadis tersebut turut menyiarkan gambar keluarganya anggun memakai pakaian tradisional wanita Kadazan yang dipercayai dirakamkan di perkampungan ibunya sendiri, Kampung Kolopis di Penampang dekat Kota Kinabalu.

Menerusi kapsyen pada gambar berkenaan, Thoma menjelaskan wanita dalam foto itu merupakan ibu saudara, sepupu dan dirinya di dalam pakaian terkenal warisan suku kaum Kadazan untuk festival Ka’amatan baru-baru ini.

Dalam sekeping lagi gambar lain dimuat naik melalui Instagram, Thoma turut menyiarkan keadaan dia bersama-sama ibu dan neneknya dengan keterangan ringkas yang berbunyi: “Tiga generasi wanita Majalap.”

“Jangan main-main dengan kami, nenek moyang kami sebenarnya adalah pemburu kepala manusia. #notkidding #kadazan #sabah #borneo,” tulisnya lagi yang mungkin sekadar berjenaka. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA


loading...

No comments