Paderi Peluk Islam Selepas Terjaga dari Koma 17 Bulan - Info Viral

Terkini

Paderi Peluk Islam Selepas Terjaga dari Koma 17 Bulan

Paderi Peluk Islam Selepas Terjaga dari Koma 17 Bulan

Itulah petunjuk yang diberi olehNya kepada seorang paderi di Jakarta yang koma selama setahun lima bulan.

Apabila terjaga dari tidur, Eduardo Vicenzo Maria Gomez, 87 tahun terus memeluk agama Islam kerana mendakwa berinteraksi dengan Allah S.W.T ketika dalam koma dan ditunjukkan kenikmatan syurga.
Dia yang dilahirkan di Sepanyol, menetap dan mengajar ajaran Kristian selama 43 tahun di Pulau Jawa dan sangat dihormati oleh penduduk sekitar.

Memetik sumber laman World News Daily, Gomez yang mengalami masalah jantung telah koma selepas terjatuh dari tingkat dua ketika sedang membaiki rumah ibadat bersama orang ramai.

Katanya kepada Kalimantan Press, “Saya tidak tahu apa-apa tentang Islam, saya juga tidak pernah membaca Al-Quran. Apa yang saya ingat, saya bertemu Allah. Sebelum itu, satu cahaya terang bersinar memancar ke badan saya sebelum saya dapat melihat pintu syurga yang berwarna keemas-emasan.”
Berita tersebut lantas menjadi viral dan mengejutkan ramai pengikutnya, namun sebahagian mereka menunjukkan minat untuk mendekat Islam.

sumber

loading...

No comments